HOV/DJSCR start competitie met winst

Iedereen inclusief uw verslaggever had er naar uit gekeken, de eerste competitie wedstrijd van het seizoen op het nieuwe kunstgras voor HOV/DJSCR.

De thuisploeg, waar op zaterdag nog 3 spelers afvielen door uiteen lopende blessures, begon deze wedstrijd onzeker en het was ook na 3 minuten dat Chris Salazar een overtreding nodig had om de spits van Bodegraven te stoppen op weg naar het doel en deze overtreding met een gele kaart moest bekopen. Maar hij gaf daarmee wel meteen het signaal aan de ploeg dat ze met zijn allen hard moesten werken voor elkaar om de  3 punten bij HOV/DJSCR te laten blijven.

Na een onwennige beginfase nam de thuisploeg het initiatief over en moest Bodegraven naar achteren en was de eerste kans in deze wedstrijd voor Rachid El Khalifi die in gedachte de bal achter de keeper zou schieten, echter zijn bal belande bij de Kralingse plas, net zoals een schot van Karim Bouazza! Maar na 17 minuten was het wel raak,  dezelfde Rachid El khalifi kreeg in de 16 meter de bal aangespeeld, speelde 3 man uit en stiftte de bal over de op de grond liggende keeper. Het vele publiek kon deze middag voor het eerst in deze competitie juichen.....het juichen was echter nog niet voorbij of de 1-1 lag al weer in het netje. Slecht anticiperen op het middenveld gaf Bodegraven de kans op de gelijkmaker en die schoten ze beheerst langs onze keeper Khalid Eltabachi.

Toch liet HOV/DJSCR zich niet van zijn stuk brengen, zocht weer de aanval op en dat leidde tot paniek achterin bij de bezoekers zonder dat het doelpunten opleverde. In de 30e minuut was het de van een blessure teruggekeerde Hippoliet die van 20 meter de bal in de kruising schoot en ja jammer dat er hier geen beelden van zijn want deze zou in de top 3 van het weekend komen! HOV/DJSCR leidde met 2-1.

In de 40e minuut kwam er weer een grote kans Romano Wolf en Rachid El Khalifi die de bal kreeg van de debuterende Yassin Amin gingen met zijn tweeën op 1 verdediger af en i.p.v. dat Rachid de bal op zij legde waardoor Romano de 3-1 kon binnenschieten ging hij helaas voor een eigen succesje waardoor deze poging mislukte en de kans op 3-1 was verkeken. De deksel op de bekende neus kwam 2 minuten later toen een speler van Bodegraven, net zoals Hippoliet 12 minuten eerder deed, de bal verwoestend in de kruising schoot waarna er 2-2 ruststand op het bord verscheen.

In de 2e helft zochten beide ploegen meteen weer de aanval waardoor het voor het publiek een vermakelijke wedstrijd was en nadat een schot van Nourdin Akachar in schoonheid stierf en een kopbal van een speler van Bodegraven naast ging was het in de 56e minuut een goed lopende aanval over drie schijven. Romano Wolf speelde in op Rachid El Khalfi en die hakte de bal achteruit op de mee gekomen Yassin Amin. Yassin schoot de bal hard en mooi in het doel en zo was het 3-2.

Bodegraven zocht de aanval en vergat daarbij te verdedigen en zo kreeg de thuisploeg veel ruimte en kansen om de wedstrijd al heel snel in het slot te gooien maar hoe mooi de kansen ook waren het mocht niet baten want er werd helaas te weinig mee gedaan. Gelukkig was de verdediging van HOV/DJSCR alert en gaf geen krimp bij de aanvallen van Bodegraven. Na 73 minuten mocht de moegestreden Romano Wolf eruit en hij werd vervangen door Albertino Rosario die met zijn snelheid het nodige gevaar moest gaan verzorgen. Drie minuten later maakte David Azancoth zijn debuut in het elftal als vervanger voor Nourdin Akachar.

Soms vraag je je als verslaggever wel eens af hoeveel kansen je nodig heb om een wedstrijd in het slot te gooien en in het laatste kwartier ben ik er mee gestopt want Bodegraven kon geen vuist meer maken en HOV/DJSCR maakte soms de verkeerde keuzes. Toen scheidsrechter Lochteberg voor het einssignaal floot was de vreugde groot bij de thuisploeg, de eerste competitie wedstrijd in winst omzetten en als team hard hebben gewerkt voor elkaar dat verdiend altijd een compliment en dat er dan wel eens iets fout gaat in het veld dat maakt na afloop dan niet uit. De trainers hebben hierdoor wel iets om aan te werken met deze ploeg. Volgende week speelt HOV/DJSCR uit bij Donk in Gouda en helaas kan uw verslaggever daar niet bij aanwezig zijn door Europese verplichtingen in Turkije voor 10 dagen

Namens uw verslaggever tot snel weer en al ben ik er niet....STEUN  de ploeg volgende week en die week er op tegen AGE – GGK want u steun is belangrijk voor de ploeg en de vereniging.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!